#salamdhuha Instagram Photos & Videos

salamdhuha - 19.3k posts

Hashtag Popularity

2.9
average comments
173.6
average likes

Latest #salamdhuha Posts

  • Assalamu'alaikum sahabat2 hebat,sahabat2 positif..

Teruskan kehidupan kita seharian.
Dan tersenyumlah ya sahabat

Cantiknya bunga2 itu.Terapi mata.Alhamdulillah..

#SalamDhuha
  • Assalamu'alaikum sahabat2 hebat,sahabat2 positif..

    Teruskan kehidupan kita seharian.
    Dan tersenyumlah ya sahabat

    Cantiknya bunga2 itu.Terapi mata.Alhamdulillah..

    #SalamDhuha

  •  2  0  4 hours ago
  • سم الله الر حمن الر حيم
Sahaja aku berniaga hari ini kerana Allah Taala. “Ya Fattah, Ya Razzaq. Limpahkanlah rezeki kami, permudahkan urusan kami dan jauhi kami dari segala kesulitan. Sesungguhnya, Engkau maha pemberi rezeki.. Aamiin🤲🏻

#SalamDhuha
  • سم الله الر حمن الر حيم
    Sahaja aku berniaga hari ini kerana Allah Taala. “Ya Fattah, Ya Razzaq. Limpahkanlah rezeki kami, permudahkan urusan kami dan jauhi kami dari segala kesulitan. Sesungguhnya, Engkau maha pemberi rezeki.. Aamiin🤲🏻

    #SalamDhuha

  •  0  0  5 hours ago
  • Mak😍

.

Mau tanya
Apakah emak setiap hari besar Idul Fitri atau Idul Adha 
Harus ganti mukena 
Atau bisa ganti kapan saja sesuka hati emak ? 😁

.
#salamdhuha
  • Mak😍

    .

    Mau tanya
    Apakah emak setiap hari besar Idul Fitri atau Idul Adha
    Harus ganti mukena
    Atau bisa ganti kapan saja sesuka hati emak ? 😁

    .
    #salamdhuha

  •  1  0  10 July, 2020
  • Salam Jumaat yang baroqah
سم الله الر حمن الر حيم
Sahaja aku berniaga kerana Allah taala.
Limpahkanlah rezeki kami dan jauhilah kami dari kesulitan..

Jadikanlah matlamat utama berniaga bukan untuk menjadi jutawan tetapi menjadi DERMAWAN

MORE YOU GIVE, MORE YOU WILL GET BACK

InsyaAllah..

#SalamDhuha
  • Salam Jumaat yang baroqah
    سم الله الر حمن الر حيم
    Sahaja aku berniaga kerana Allah taala.
    Limpahkanlah rezeki kami dan jauhilah kami dari kesulitan..

    Jadikanlah matlamat utama berniaga bukan untuk menjadi jutawan tetapi menjadi DERMAWAN

    MORE YOU GIVE, MORE YOU WILL GET BACK

    InsyaAllah..

    #SalamDhuha

  •  3  0  9 July, 2020
  • السلام عليکم . . .
Lidah basah dengan zikir.
Bibir pula tidak henti-henti mengucap selawat.
Akan tetapi hati merindui ajnabi.

Palsu cinta kamu !
😢

💕 آللهم صل على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه وسلم 💕

#SalamDHUHA
#SyukurSELALU
  • السلام عليکم . . .
    Lidah basah dengan zikir.
    Bibir pula tidak henti-henti mengucap selawat.
    Akan tetapi hati merindui ajnabi.

    Palsu cinta kamu !
    😢

    💕 آللهم صل على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه وسلم 💕

    #SalamDHUHA
    #SyukurSELALU

  •  0  0  9 July, 2020
  • Kami serahkan segala urusan perniagaan kami ke dalam jagaan mu Ya Allah. Kami bertawakal sepenuh hati kami. Amin 🤲🏻 

#salamdhuha
  • Kami serahkan segala urusan perniagaan kami ke dalam jagaan mu Ya Allah. Kami bertawakal sepenuh hati kami. Amin 🤲🏻

    #salamdhuha

  •  5  0  9 July, 2020
  • سم الله الر حمن الر حيم
Sahaja aku berniaga hari ini kerana Allah Taala. “Ya Fattah, Ya Razzaq. Limpahkanlah rezeki kami, permudahkan urusan kami dan jauhi kami dari segala kesulitan. Sesungguhnya, Engkau maha pemberi rezeki.. Aamiin🤲🏻

#SalamDhuha
  • سم الله الر حمن الر حيم
    Sahaja aku berniaga hari ini kerana Allah Taala. “Ya Fattah, Ya Razzaq. Limpahkanlah rezeki kami, permudahkan urusan kami dan jauhi kami dari segala kesulitan. Sesungguhnya, Engkau maha pemberi rezeki.. Aamiin🤲🏻

    #SalamDhuha

  •  0  0  8 July, 2020
  • Semoga hari ini lebih baik dri semalam dan semoga hari ini kalian dilimpahi selautan rezeki aamiin Ya Allah Ya Mujib🤲

Jemput sarapan sahabat2 kesayangan semua😍😘🌸🌸🌸

#salamdhuha
#BiHaBungaaGorjees
  • Semoga hari ini lebih baik dri semalam dan semoga hari ini kalian dilimpahi selautan rezeki aamiin Ya Allah Ya Mujib🤲

    Jemput sarapan sahabat2 kesayangan semua😍😘🌸🌸🌸

    #salamdhuha
    #BiHaBungaaGorjees

  •  5  0  8 July, 2020
  • سم الله الر حمن الر حيم
Sahaja aku berniaga hari ini kerana Allah Taala. “Ya Fattah, Ya Razzaq. Limpahkanlah rezeki kami, permudahkan urusan kami dan jauhi kami dari segala kesulitan. Sesungguhnya, Engkau maha pemberi rezeki.. Aamiin🤲🏻

#SalamDhuha
  • سم الله الر حمن الر حيم
    Sahaja aku berniaga hari ini kerana Allah Taala. “Ya Fattah, Ya Razzaq. Limpahkanlah rezeki kami, permudahkan urusan kami dan jauhi kami dari segala kesulitan. Sesungguhnya, Engkau maha pemberi rezeki.. Aamiin🤲🏻

    #SalamDhuha

  •  1  0  8 July, 2020
  • •
“Dunia ini seperti bayangan, jika kamu mencuba untuk menangkapnya, kamu tidak akan pernah dapat melakukannya. Tapi jika kamu berpaling kepadanya, tidak ada pilihan baginya selain mengikutimu.”
- ibn Qayyim Al-Jawziyyah
.
Berpaling disini berarti kita tidak perlu terlalu mengejar terhadap dunia, lebih baik kita meningkatkan keimanan kepada Allah swt dengan beribadah dengan sungguh2 🥰
.
Credit to @qurandansenja
.
.
.
.
.
#islamicquotes #dailydua #salamdhuha #milalaattire #milalalovers #milalaattireselangor #teamilala2712

  • “Dunia ini seperti bayangan, jika kamu mencuba untuk menangkapnya, kamu tidak akan pernah dapat melakukannya. Tapi jika kamu berpaling kepadanya, tidak ada pilihan baginya selain mengikutimu.”
    - ibn Qayyim Al-Jawziyyah
    .
    Berpaling disini berarti kita tidak perlu terlalu mengejar terhadap dunia, lebih baik kita meningkatkan keimanan kepada Allah swt dengan beribadah dengan sungguh2 🥰
    .
    Credit to @qurandansenja
    .
    .
    .
    .
    .
    #islamicquotes #dailydua #salamdhuha #milalaattire #milalalovers #milalaattireselangor #teamilala2712

  •  2  0  7 July, 2020
  • 🎶I was so far from you
Yet to me you were always so close
I wandered lost in the dark
I closed my eyes toward the signs
You put in my way

🎶I walked everyday
Further and further away from you
Ooooo Allah, you brought me home
I thank You with every breath I take.🎶

🎶Alhamdulillah, Alhamdulillah
All praises to Allah, All praises to Allah
Alhamdulillah, Elhamdulillah
All praises to Allah, All praises to Allah🎶

#AssalamualaikumGoodMorning
#SalamKeafiatan
#SalamDhuha
#SalamKejayaanDuniaAkhiratkhasnya
#kredittoMaherZainlyrics
  • 🎶I was so far from you
    Yet to me you were always so close
    I wandered lost in the dark
    I closed my eyes toward the signs
    You put in my way

    🎶I walked everyday
    Further and further away from you
    Ooooo Allah, you brought me home
    I thank You with every breath I take.🎶

    🎶Alhamdulillah, Alhamdulillah
    All praises to Allah, All praises to Allah
    Alhamdulillah, Elhamdulillah
    All praises to Allah, All praises to Allah🎶

    #AssalamualaikumGoodMorning
    #SalamKeafiatan
    #SalamDhuha
    #SalamKejayaanDuniaAkhiratkhasnya
    #kredittoMaherZainlyrics

  •  4  2  7 July, 2020
  • Kesayangan hakak dunia Akhirat 🥰🥰
Bonda yg tercinta, moga cepat sembuh
Adik yg dikasihi, teman setia, teman gaduh2 manja, moga dirahmati Allah SWT..aamiin

#keluargakecilhakak
#assalamualaikum 
#salamdhuha
  • Kesayangan hakak dunia Akhirat 🥰🥰
    Bonda yg tercinta, moga cepat sembuh
    Adik yg dikasihi, teman setia, teman gaduh2 manja, moga dirahmati Allah SWT..aamiin

    #keluargakecilhakak
    #assalamualaikum
    #salamdhuha

  •  21  2  7 July, 2020
  • Garfu Taala pagi ni...
SEDEKAH..
Sedekah tabung simpanan kita untuk masa depan diakhirat...
Semakin banyak sedekah semakin banyak simpanan...
#FormulaTarikRezeki
#SalamDhuha 
#JomSedekah
  • Garfu Taala pagi ni...
    SEDEKAH..
    Sedekah tabung simpanan kita untuk masa depan diakhirat...
    Semakin banyak sedekah semakin banyak simpanan...
    #FormulaTarikRezeki
    #SalamDhuha
    #JomSedekah

  •  1  0  7 July, 2020
  • سم الله الر حمن الر حيم
Sahaja aku berniaga hari ini kerana Allah Taala. “Ya Fattah, Ya Razzaq. Limpahkanlah rezeki kami, permudahkan urusan kami dan jauhi kami dari segala kesulitan. Sesungguhnya, Engkau maha pemberi rezeki.. Aamiin🤲🏻

#SalamDhuha
  • سم الله الر حمن الر حيم
    Sahaja aku berniaga hari ini kerana Allah Taala. “Ya Fattah, Ya Razzaq. Limpahkanlah rezeki kami, permudahkan urusan kami dan jauhi kami dari segala kesulitan. Sesungguhnya, Engkau maha pemberi rezeki.. Aamiin🤲🏻

    #SalamDhuha

  •  0  0  7 July, 2020

Top #salamdhuha Posts

  • 🕌 MALAIKAT MENUNGGUMU DI PINTU-PINTU MASJID 🕌
.
Rasulullah shallallahu alaihi wasallam bersabda :
.
إذا كان يومُ الجمعةِ كان على كلِّ بابٍ من أبوابِ المسجدِ الملائكة يكتبون الأولَ فالأولَ، فإذا جلس الإمامُ طوَوُا الصحفَ وجاؤوا يستمعون الذكرَ.
.
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
"Apabila hari Jumat tiba maka akan ada para malaikat di setiap pintu-pintu masjid. Mereka akan mencatat orang yang pertama kali datang lalu berikutnya dan berikutnya sampai apabila Imam telah duduk di mimbarnya mereka pun melipat catatan-catatan tersebut. Lantas mereka pun datang dan ikut mendengarkan khutbah."
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
HAPPY JUMUAH MUBARAK SOHIB-ku🥰🥰🥰🥰
.
🎩 *MIPDA SOHIB*🎩
.
☆┈»̶•̵̌✽🌸❄🌸✽•̵̌«̶┈☆
Sobat Hijrah Borneo
MENGHAMBA KEPADA ALLAH , BERKHIDMAT KEPADA UMMAT
.
💫IG @Sobathijrah_borneo
💫FF Sobat Hijrah Borneo
💫YT Sobat Hijrah Borneo
.
https://chat.whatsapp.com/2rHV8jLcyZ27p6xwGbA18D
.
جزاك الله خيرا 
بارك الله فيك
〰〰〰〰〰〰〰〰🔑
.
.
#salamdhuha #happyjummah  #sanjuun_ #happyjumuah #lastjumuahinramadan #ramadanstory #30haribercerita #quotes #quotescintaislami #quotescinta #lfl #likeforlikes #likeforfollowers #hujan #kemarau #pergi #jatuh #rindu #hilang #lovequotes #penikmatkopi #sastraindonesia #poem #literasi #sastra
  • 🕌 MALAIKAT MENUNGGUMU DI PINTU-PINTU MASJID 🕌
    .
    Rasulullah shallallahu alaihi wasallam bersabda :
    .
    إذا كان يومُ الجمعةِ كان على كلِّ بابٍ من أبوابِ المسجدِ الملائكة يكتبون الأولَ فالأولَ، فإذا جلس الإمامُ طوَوُا الصحفَ وجاؤوا يستمعون الذكرَ.
    .
    ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
    "Apabila hari Jumat tiba maka akan ada para malaikat di setiap pintu-pintu masjid. Mereka akan mencatat orang yang pertama kali datang lalu berikutnya dan berikutnya sampai apabila Imam telah duduk di mimbarnya mereka pun melipat catatan-catatan tersebut. Lantas mereka pun datang dan ikut mendengarkan khutbah."
    ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
    HAPPY JUMUAH MUBARAK SOHIB-ku🥰🥰🥰🥰
    .
    🎩 *MIPDA SOHIB*🎩
    .
    ☆┈»̶•̵̌✽🌸❄🌸✽•̵̌«̶┈☆
    Sobat Hijrah Borneo
    MENGHAMBA KEPADA ALLAH , BERKHIDMAT KEPADA UMMAT
    .
    💫IG @Sobathijrah_borneo
    💫FF Sobat Hijrah Borneo
    💫YT Sobat Hijrah Borneo
    .
    https://chat.whatsapp.com/2rHV8jLcyZ27p6xwGbA18D
    .
    جزاك الله خيرا
    بارك الله فيك
    〰〰〰〰〰〰〰〰🔑
    .
    .
    #salamdhuha #happyjummah #sanjuun_ #happyjumuah #lastjumuahinramadan #ramadanstory #30haribercerita #quotes #quotescintaislami #quotescinta #lfl #likeforlikes #likeforfollowers #hujan #kemarau #pergi #jatuh #rindu #hilang #lovequotes #penikmatkopi #sastraindonesia #poem #literasi #sastra

  •  116  8  28 November, 2019
  • Syukran sahabat kerana menonton Salam Duha berwajah baru. Alhamdulillah kami dapat banyak feedback positif. Jumpa lagi setiap Sabtu jam 9pagi di Astro Oasis 106 & Maya HD 135
.
#Repost @imammudaasyraf
.
Best la abam @amin_idris ganding dgn @nurulsyuhadanurulain dalam #salamdhuha .. Rezeki Amin ni tak putus2...apapun Tahniah Ujang and the team... #kasitips
  • Syukran sahabat kerana menonton Salam Duha berwajah baru. Alhamdulillah kami dapat banyak feedback positif. Jumpa lagi setiap Sabtu jam 9pagi di Astro Oasis 106 & Maya HD 135
    .
    #Repost @imammudaasyraf
    .
    Best la abam @amin_idris ganding dgn @nurulsyuhadanurulain dalam #salamdhuha .. Rezeki Amin ni tak putus2...apapun Tahniah Ujang and the team... #kasitips

  •  499  4  15 November, 2016
  • Sumpah nk tinggalkan susah tapi niat tu ada insyaallah  boleh..
#salamdhuha
  • Sumpah nk tinggalkan susah tapi niat tu ada insyaallah boleh..
    #salamdhuha

  •  154  11  28 August, 2019
  • "Dan sesungguhnya Kami merasakan kepada mereka sebagian azab yang dekat (di dunia) sebelum azab yang lebih besar (di akhirat), mudah - mudahan mereka kembali (ke jalan yang benar)"
(Q.S As Sajdah 32 :21) 
#prayforyou#keepmoveup #salamdhuha
  • "Dan sesungguhnya Kami merasakan kepada mereka sebagian azab yang dekat (di dunia) sebelum azab yang lebih besar (di akhirat), mudah - mudahan mereka kembali (ke jalan yang benar)"
    (Q.S As Sajdah 32 :21)
    #prayforyou #keepmoveup #salamdhuha

  •  149  0  13 November, 2014
  • 11 Jun 2018
RABU
.
.
.
Jadi ibu tak boleh kuat merajuk
Rasa macam mana pun kena pandai sorok
Kena tunjuk muka seronok
Walaupun dalam hati merebuk
.
.
Jadi ibu kena kuat
Tak kuat pun, kena kuat
Tak boleh lewat 
Selalu kena tepat
Tak boleh tumpul, tak boleh pepat
.
.
Ibu tu macam Bandaraya
Cuci bersih apa yang melata
Mana pincang ibu tolong cover
Mana tak cukup, ibu bagi sempurna
.
.
Itulah namanya ibu
Telan semua 
Terima seadanya
Kalau yang busuk masuk dalam kepala
Jangan simpan lama
Terus tekan delete, settle .
.
Jangan ibu jadi punca huru hara
Buat anak sengsara
Dicap durhaka lagi tak proper
Kalau anak durhaka, siapa emaknya?
.
.
Jadi, jangan merajuklah ibu
Anak salah, telan sajalah ibu
Anak siapa kalau bukan anak ibu
Kalau ibu redha, Allah swt angkat darjat ibu
.
.
😘😘😘
.
.
Eh! Tetiba sajak OJ deep sangat tapi bukan curahan jiwa raga OJ tau. Takda masa nak curhat. Cara OJ senang, kalau tak puas hati OJ tembak terus ke sasaran. Takda nak berkias. Anak beranak kena telus. Emak ada kuasa veto 3 kali ganda berbanding bapak. Tapi jangan gila kuasa. .
.
Cuma tiba2 jer bait bait ayat ni berdengung dlm kepala mengenangkan sembang sembang dgn kengkawan sendiri. Nak raya ni kan, semua emak macam lipas kudung, ukur jalan. Byk benda mesti disiapkan sebelum menjelang 1 Syawal. Zaman OJ  menyiapkan berpasang-pasang baju, kasut segala persalinan anak , bertong2 kueh, rendang langsir dan ketupat dah berakhir. Setiap tahun keadàan berubah. Now dua anak dah besar, dah kerja jadi semua dorang beli sendiri. Now OJ sedia utk Arina & Kasih. Itupun dorang tak tanya. Raya dah jadi mcm cuti hujung minggu saja. Jadi bila sembang dgn emak yg ada anak masih merenek-renek, terasa kesian. Itulah yg berlaku kat hidup  OJ 10, 15 tahun dulu.
.
.
Selamat berjuang emak2. Sabar. Nanti dah masuk fasa nenek mcm OJ ni korang akan rasa rindu masa lalu. Turun naik mall cari baju. .
.
Ramadhan tahun ni OJ paling rileks sbb aktiviti tempahan kuih raya dikurangkan. Alhamdulillah. Tak terkejar2 menyiapkan tempahan raya. Hari ni dapur dah kembali sepi. Gambar ni saja yg ada sebagai kenangan utk Ramadhan tahun 2018. Panjang umur kita ulangi lagi tahun depan ya.
.
.
#sembangpagi
#salamdhuha
  • 11 Jun 2018
    RABU
    .
    .
    .
    Jadi ibu tak boleh kuat merajuk
    Rasa macam mana pun kena pandai sorok
    Kena tunjuk muka seronok
    Walaupun dalam hati merebuk
    .
    .
    Jadi ibu kena kuat
    Tak kuat pun, kena kuat
    Tak boleh lewat
    Selalu kena tepat
    Tak boleh tumpul, tak boleh pepat
    .
    .
    Ibu tu macam Bandaraya
    Cuci bersih apa yang melata
    Mana pincang ibu tolong cover
    Mana tak cukup, ibu bagi sempurna
    .
    .
    Itulah namanya ibu
    Telan semua
    Terima seadanya
    Kalau yang busuk masuk dalam kepala
    Jangan simpan lama
    Terus tekan delete, settle .
    .
    Jangan ibu jadi punca huru hara
    Buat anak sengsara
    Dicap durhaka lagi tak proper
    Kalau anak durhaka, siapa emaknya?
    .
    .
    Jadi, jangan merajuklah ibu
    Anak salah, telan sajalah ibu
    Anak siapa kalau bukan anak ibu
    Kalau ibu redha, Allah swt angkat darjat ibu
    .
    .
    😘😘😘
    .
    .
    Eh! Tetiba sajak OJ deep sangat tapi bukan curahan jiwa raga OJ tau. Takda masa nak curhat. Cara OJ senang, kalau tak puas hati OJ tembak terus ke sasaran. Takda nak berkias. Anak beranak kena telus. Emak ada kuasa veto 3 kali ganda berbanding bapak. Tapi jangan gila kuasa. .
    .
    Cuma tiba2 jer bait bait ayat ni berdengung dlm kepala mengenangkan sembang sembang dgn kengkawan sendiri. Nak raya ni kan, semua emak macam lipas kudung, ukur jalan. Byk benda mesti disiapkan sebelum menjelang 1 Syawal. Zaman OJ menyiapkan berpasang-pasang baju, kasut segala persalinan anak , bertong2 kueh, rendang langsir dan ketupat dah berakhir. Setiap tahun keadàan berubah. Now dua anak dah besar, dah kerja jadi semua dorang beli sendiri. Now OJ sedia utk Arina & Kasih. Itupun dorang tak tanya. Raya dah jadi mcm cuti hujung minggu saja. Jadi bila sembang dgn emak yg ada anak masih merenek-renek, terasa kesian. Itulah yg berlaku kat hidup OJ 10, 15 tahun dulu.
    .
    .
    Selamat berjuang emak2. Sabar. Nanti dah masuk fasa nenek mcm OJ ni korang akan rasa rindu masa lalu. Turun naik mall cari baju. .
    .
    Ramadhan tahun ni OJ paling rileks sbb aktiviti tempahan kuih raya dikurangkan. Alhamdulillah. Tak terkejar2 menyiapkan tempahan raya. Hari ni dapur dah kembali sepi. Gambar ni saja yg ada sebagai kenangan utk Ramadhan tahun 2018. Panjang umur kita ulangi lagi tahun depan ya.
    .
    .
    #sembangpagi
    #salamdhuha

  •  283  20  13 June, 2018