#NovelPopular Instagram Photos & Videos

NovelPopular - 2.7k posts

Hashtag Popularity

2
average comments
116.6
average likes

Latest #NovelPopular Posts

  • Teaser BUKAN LELAKI SUCI karya @kamarynn19: “Nah, yang awak idam-idamkan.” Bos menghulurkan pinggan besi kecil ke arahku. Tak sabar.
“Wah, wah, wah!” Aku menjerit kecil melihat isi pinggan tersebut. Ubi kayu bakar. Aku tak sedar ketika itu ada banyak pasang mata sedang memerhati kelakuanku. Hm. Termalu sekejap. Sekejap saja. Selepas itu aku dengan tak malunya, ambil pinggan daripada tangan bos, bergerak ke arah meja buluh di tengah balai dan terus duduk, menyuap dan mengunyah ubi kayu bakar itu seperti orang kebulur tak makan tiga hari.
“Sedapnya,” kataku gembira. Lepas habis empat ketul ubi bakar, baru aku rasa lega. Baru mataku terasa terang. Baru aku sedar, di depanku ada Mr. Koyok dan Mr. Lan. Mereka tersenyum-senyum. Agaknya mereka tak pernah jumpa makhluk kebulur macam aku.
“Maaf, saya dah habiskan semua. Sedap sangat ni.” Aku macam nak cover air muka sendiri.
“Saya yang kerap makan pun, tetap anggap inilah makanan paling sedap dalam dunia,” kata Mr. Koyok. 
Aku nampak air muka dia macam sangat ikhlas tengok aku makan. Bukan saja-saja nak kurangkan rasa maluku.
Bos duduk di sebelahku. Dia menarik sebiji pinggan lagi di hadapan Mr. Koyok.
“Ini pun sedap,” kata bos. 
Aku memandang ke dalam pinggan. Pucuk paku dan betik muda rebus. Bos ni buat aku macam pengacara rancangan makan-makan ke apa? Ah, peduli apa! Baik aku makan. Aku tak akan kenyang dengan hanya berfikir tentang motif kepada segala perbuatan bos. 

#novelterbaharu #novel
#novelmelayu #cinta #love #novelpopular #bestseller
#april #popular #lovestory #anakmuda #novelterbaIk
  • Teaser BUKAN LELAKI SUCI karya @kamarynn19: “Nah, yang awak idam-idamkan.” Bos menghulurkan pinggan besi kecil ke arahku. Tak sabar.
    “Wah, wah, wah!” Aku menjerit kecil melihat isi pinggan tersebut. Ubi kayu bakar. Aku tak sedar ketika itu ada banyak pasang mata sedang memerhati kelakuanku. Hm. Termalu sekejap. Sekejap saja. Selepas itu aku dengan tak malunya, ambil pinggan daripada tangan bos, bergerak ke arah meja buluh di tengah balai dan terus duduk, menyuap dan mengunyah ubi kayu bakar itu seperti orang kebulur tak makan tiga hari.
    “Sedapnya,” kataku gembira. Lepas habis empat ketul ubi bakar, baru aku rasa lega. Baru mataku terasa terang. Baru aku sedar, di depanku ada Mr. Koyok dan Mr. Lan. Mereka tersenyum-senyum. Agaknya mereka tak pernah jumpa makhluk kebulur macam aku.
    “Maaf, saya dah habiskan semua. Sedap sangat ni.” Aku macam nak cover air muka sendiri.
    “Saya yang kerap makan pun, tetap anggap inilah makanan paling sedap dalam dunia,” kata Mr. Koyok.
    Aku nampak air muka dia macam sangat ikhlas tengok aku makan. Bukan saja-saja nak kurangkan rasa maluku.
    Bos duduk di sebelahku. Dia menarik sebiji pinggan lagi di hadapan Mr. Koyok.
    “Ini pun sedap,” kata bos.
    Aku memandang ke dalam pinggan. Pucuk paku dan betik muda rebus. Bos ni buat aku macam pengacara rancangan makan-makan ke apa? Ah, peduli apa! Baik aku makan. Aku tak akan kenyang dengan hanya berfikir tentang motif kepada segala perbuatan bos.

    #novelterbaharu #novel
    #novelmelayu #cinta #love #novelpopular #bestseller
    #april #popular #lovestory #anakmuda #novelterbaIk

  •  34  0  9 August, 2020
  • #noveloriginal
13 novel.260k ALL
Ecer Rp.35 @
Blm ongkir
  • #noveloriginal
    13 novel.260k ALL
    Ecer Rp.35 @
    Blm ongkir

  •  0  1  8 August, 2020
  • Batman dan Joker kan kerjannya kejar-kejaran melulu. Makanya tidak ada yang kalah, dan menang.  Kesannya musuh abadi, ya. Padahal sebenarnya, mereka berdua itu memang senang bermain-main, tidak sungguh-sungguh bertarung sampai penghabisan.... 

Untuk membaca novel THE CARROT CAN FLY ini bisa klik link di bio.

#novel #novelfiksi #novelremaja #novelpopular #fiksi #novelindonesia
  • Batman dan Joker kan kerjannya kejar-kejaran melulu. Makanya tidak ada yang kalah, dan menang. Kesannya musuh abadi, ya. Padahal sebenarnya, mereka berdua itu memang senang bermain-main, tidak sungguh-sungguh bertarung sampai penghabisan....

    Untuk membaca novel THE CARROT CAN FLY ini bisa klik link di bio.

    #novel #novelfiksi #novelremaja #novelpopular #fiksi #novelindonesia

  •  5  0  8 August, 2020
  • Apakah cinta sejati itu benar-benar ada?
. 
. 
. 
Aufa  Ahimsa Ardhani, mantan playgirl berseragam putih abu-abu yang baru saja hijrah dari dunia nakalnya. Perlahan ujian datang bergiliran untuk menguji keimanan. Satu tahun awal masa hijrah, sang malaikat yang selalu men-support Aufa untuk belajar ilmu agama, tiba-tiba telah jatuh hati pada Aufa. Malaikat itu bernama Abid.
Memilih pergi dari kehidupan Abid dan merantau ke Bandung, ternyata tetap saja ujian datang untuk menguji iman di hati. Sesosok pemuda masjid tampan, membuat hati Aufa terpikat. Dalam situasi itu pun Abid hadir kembali dalam pribadi yang berbeda di kehidupan baru Aufa.
Siapakah cinta sejati Aufa? Apakah cinta sejati itu benar-benar ada? 
Seberapa kuat Aufa mampu bertahan dan tetap #istiqamah dalam #hijrah ?

Berat	:155 g
Dimensi	:13 × 19 cm
Format: Softcover
ISBN: 978-602-5509-20-9
Jumlah Halaman: 184
Penerbit	:Loka Media
Penulis:Nazwa Azzura
tahun terbit: Mei 2018

Harga:
Hanya 59000 aja 😘

How to get? 
WA= 081233213326

#novelindie #novelpopular #novelislami #romanceislami #novelorimurah #novelori #lokamedia #teenlitnovel #ceritacinta #ceritafiksiromantis #cintaislami #cintabuku #hijrah #hijrahbersama #novelhijrahcinta #bukubagus #oneweekonebook #indonesiamembaca #belibuku #novelcinta #novelremaja #asik #bukuoribersegel #bukumurahmalang #bukumuslimahindonesia #literasiremaja
  • Apakah cinta sejati itu benar-benar ada?
    .
    .
    .
    Aufa Ahimsa Ardhani, mantan playgirl berseragam putih abu-abu yang baru saja hijrah dari dunia nakalnya. Perlahan ujian datang bergiliran untuk menguji keimanan. Satu tahun awal masa hijrah, sang malaikat yang selalu men-support Aufa untuk belajar ilmu agama, tiba-tiba telah jatuh hati pada Aufa. Malaikat itu bernama Abid.
    Memilih pergi dari kehidupan Abid dan merantau ke Bandung, ternyata tetap saja ujian datang untuk menguji iman di hati. Sesosok pemuda masjid tampan, membuat hati Aufa terpikat. Dalam situasi itu pun Abid hadir kembali dalam pribadi yang berbeda di kehidupan baru Aufa.
    Siapakah cinta sejati Aufa? Apakah cinta sejati itu benar-benar ada?
    Seberapa kuat Aufa mampu bertahan dan tetap #istiqamah dalam #hijrah ?

    Berat :155 g
    Dimensi :13 × 19 cm
    Format: Softcover
    ISBN: 978-602-5509-20-9
    Jumlah Halaman: 184
    Penerbit :Loka Media
    Penulis:Nazwa Azzura
    tahun terbit: Mei 2018

    Harga:
    Hanya 59000 aja 😘

    How to get?
    WA= 081233213326

    #novelindie #novelpopular #novelislami #romanceislami #novelorimurah #novelori #lokamedia #teenlitnovel #ceritacinta #ceritafiksiromantis #cintaislami #cintabuku #hijrah #hijrahbersama #novelhijrahcinta #bukubagus #oneweekonebook #indonesiamembaca #belibuku #novelcinta #novelremaja #asik #bukuoribersegel #bukumurahmalang #bukumuslimahindonesia #literasiremaja

  •  4  0  5 August, 2020
  • REVIEW SUSUK SETAN 🆕🆕🆕
Dewi punya kisah tersendiri. Sbb tak punya zuriat, dia rela bermadu. Namun dia dikhianati suami dan madunya. Dia membawa diri ke dlm hutan dan bertemu Mak Bunga. Sejak itu, segalanya berubah. Dia digilai rata² lelaki. Malah byk pembunuhan berlaku dikampungnya. Penyudahnya dia hilang. Ada agenda yg dia ingin lakukan.
--
Husna, seorang yg baik dan berkerjaya. Tinggal bersama Riena, kakak tirinya dan Aleena, kawannya. Tiba² dia diserang penyakit kulit yg teruk hingga menjadi hodoh. Tunang kesayangan khianati cinta mereka dan tinggalkan dia. Merata dia cuba berubat dr rawatan doktor hingga tradisional, namun tetap tak berubah. Dia juga kerap mimpikan seorang wanita cantik hingga bertemu di alam nyata iaitu Ibu Dewi yg mengaku ada pertalian dgnnya. Dek krn benci, marah dan dendam setelah ketahui kebenaran penyakit misterinya, Husna setuju dirawat dan dibantu Ibu Dewi. Encik Firdaus, ayah Husna juga semakin berubah lepas kahwin dgn Pn Lamia, ibu Riena. Ada rahsia keluarga yg disembunyikan.
-
Detektif Eshan dan Detektif Rafeek ditugaskan menyelesaikan pembunuhan misteri melibatkan wanita² cantik yg memakai susuk. Belum selesai kes, mereka dikejutkan dgn pembunuhan ngeri melibatkan lelaki. Aneh. Kematian demi kematian ngeri berlaku namun siasatan menemui jalan buntu. Semakin Detektif Eshan menyiasat, semakin dia terjebak. Pembunuh yg dicari bukan manusia biasa. 
--
Kesudahan yg sadis bila bersekongkol dgn iblis. Ramai yg terkorban kerana taasub dgn kecantikan duniawi. Kawan jadi lawan. Saudara bermusuhan. Susuk setan sebuah naskhah yg patut dijadikan teladan agar kita tak terjebak. Plot cerita disusun supaya mudah difahami dan sgt telus. Agak ngeri dan seram part lelaki² dibunuh. Apa kesudahan kisah Husna, Dewi dan Riena? Dapatkah Detektif Eshan selesaikan kes pembunuhan tersebut? Dapatkan naskhah ni, pasti tak rugi.

Kredit @official_waniscollection

#susuksetan #ilyaabdullah #novelseram
#reviewbuku #reviewnovel #novel
#kakiseram #episodseram #susukmas #novelpopular #susuk #susukjarum
#novelserambestseller #popular
#bacanovelseram #wanitacantik 
#harampakaisusuk #pakaisusuk
  • REVIEW SUSUK SETAN 🆕🆕🆕
    Dewi punya kisah tersendiri. Sbb tak punya zuriat, dia rela bermadu. Namun dia dikhianati suami dan madunya. Dia membawa diri ke dlm hutan dan bertemu Mak Bunga. Sejak itu, segalanya berubah. Dia digilai rata² lelaki. Malah byk pembunuhan berlaku dikampungnya. Penyudahnya dia hilang. Ada agenda yg dia ingin lakukan.
    --
    Husna, seorang yg baik dan berkerjaya. Tinggal bersama Riena, kakak tirinya dan Aleena, kawannya. Tiba² dia diserang penyakit kulit yg teruk hingga menjadi hodoh. Tunang kesayangan khianati cinta mereka dan tinggalkan dia. Merata dia cuba berubat dr rawatan doktor hingga tradisional, namun tetap tak berubah. Dia juga kerap mimpikan seorang wanita cantik hingga bertemu di alam nyata iaitu Ibu Dewi yg mengaku ada pertalian dgnnya. Dek krn benci, marah dan dendam setelah ketahui kebenaran penyakit misterinya, Husna setuju dirawat dan dibantu Ibu Dewi. Encik Firdaus, ayah Husna juga semakin berubah lepas kahwin dgn Pn Lamia, ibu Riena. Ada rahsia keluarga yg disembunyikan.
    -
    Detektif Eshan dan Detektif Rafeek ditugaskan menyelesaikan pembunuhan misteri melibatkan wanita² cantik yg memakai susuk. Belum selesai kes, mereka dikejutkan dgn pembunuhan ngeri melibatkan lelaki. Aneh. Kematian demi kematian ngeri berlaku namun siasatan menemui jalan buntu. Semakin Detektif Eshan menyiasat, semakin dia terjebak. Pembunuh yg dicari bukan manusia biasa.
    --
    Kesudahan yg sadis bila bersekongkol dgn iblis. Ramai yg terkorban kerana taasub dgn kecantikan duniawi. Kawan jadi lawan. Saudara bermusuhan. Susuk setan sebuah naskhah yg patut dijadikan teladan agar kita tak terjebak. Plot cerita disusun supaya mudah difahami dan sgt telus. Agak ngeri dan seram part lelaki² dibunuh. Apa kesudahan kisah Husna, Dewi dan Riena? Dapatkah Detektif Eshan selesaikan kes pembunuhan tersebut? Dapatkan naskhah ni, pasti tak rugi.

    Kredit @official_waniscollection

    #susuksetan #ilyaabdullah #novelseram
    #reviewbuku #reviewnovel #novel
    #kakiseram #episodseram #susukmas #novelpopular #susuk #susukjarum
    #novelserambestseller #popular
    #bacanovelseram #wanitacantik
    #harampakaisusuk #pakaisusuk

  •  33  0  4 August, 2020
  • 10 REVIEW TARAF 5 ⭐ BUNIAN!
Terbukti kehebatan & kemantapan novel BUNIAN di kalangan pemnbaca novel Malaysia 💯

DAPATKAN BUNIAN karya @iamdarwisy DI POPULAR📢

Teaser:

Melihat anak-anak kecil bersayap dengan persalinan serba putih dalam barisan jemaah, menimbulkan rasa takjub juga syukur di hati Budiman. Sepanjang berada di perkampungan Rajawali, Budimanlah yang memimpin solat sekalian warga jagat bunian. Sebelum kehadiran Budiman, Lang yang menjadi imam.

 “Sebanyak mana pun keistimewaan kami, bangsa manusia tetap khalifah di muka bumi. Kami cukup berbesar hati sekiranya tuan mengimami sembahyang kami.”

 Itulah kata-kata Lang yang benar-benar menusuk ke dalam hati Budiman. Sejak dari itu, dia akan memastikan setiap kali selepas solat, dia akan mengisi waktu yang ada dengan berpesan-pesan kepada kebenaran.

 “Ketika ALLAH menciptakan bumi, bangsa jin yang terlebih dulu mendiami dan menguasai buana ini. Tapi kenapa bila ALLAH ciptakan manusia pertama dan dilantik sebagai khalifah muka bumi, jin dihalau ke kawasan pedalaman, hutan, laut dan pantai? Apakah bangsa jin tak layak untuk tinggal di bumi yang lapang ini?” tanya salah seorang anak kecil sambil mengembangkan kepaknya yang baru terbentuk. Kenari, namanya.

 Tergamam Budiman mendengar soalan daripada anak kecil itu. Pertanyaan yang menjangkaui susuk badannya. Budiman memaniskan roman wajah. Dia dapat merasakan si kecil itu bertanya bukan kerana mahu menduga tetapi kerana sifat ingin tahunya yang dahagakan ilmu.

 Budiman menitip surah Az-Zariyat ayat 56 dengan lembut. Bersinar-sinar mata anak-anak kecil itu mendengar.

“Wa ma khalaqtul jinna wal insa illa liya'budụn. Dan Aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan supaya mereka mengabdi kepadaKu. Begitulah kita semua sebagai hambaNYA. ALLAH Maha Pengasih dan Penyayang, maka ALLAH mencipta alam ini dan makhluk di dalamnya dengan penuh kasih sayangNYA. Di mana pun kita berada, kita takkan terlepas daripada rahmatNYA. 

#bunian #novelsrambaru #novel
#alamghaib #novelserammelayu
#episodseram #novelmelayu
#novelbestseller #bestseller 
#anakmuda #novelpopular 
#novelterbaik #bacanovelseram
#kakinovel #kakiseram #horror
  • 10 REVIEW TARAF 5 ⭐ BUNIAN!
    Terbukti kehebatan & kemantapan novel BUNIAN di kalangan pemnbaca novel Malaysia 💯

    DAPATKAN BUNIAN karya @iamdarwisy DI POPULAR📢

    Teaser:

    Melihat anak-anak kecil bersayap dengan persalinan serba putih dalam barisan jemaah, menimbulkan rasa takjub juga syukur di hati Budiman. Sepanjang berada di perkampungan Rajawali, Budimanlah yang memimpin solat sekalian warga jagat bunian. Sebelum kehadiran Budiman, Lang yang menjadi imam.

    “Sebanyak mana pun keistimewaan kami, bangsa manusia tetap khalifah di muka bumi. Kami cukup berbesar hati sekiranya tuan mengimami sembahyang kami.”

    Itulah kata-kata Lang yang benar-benar menusuk ke dalam hati Budiman. Sejak dari itu, dia akan memastikan setiap kali selepas solat, dia akan mengisi waktu yang ada dengan berpesan-pesan kepada kebenaran.

    “Ketika ALLAH menciptakan bumi, bangsa jin yang terlebih dulu mendiami dan menguasai buana ini. Tapi kenapa bila ALLAH ciptakan manusia pertama dan dilantik sebagai khalifah muka bumi, jin dihalau ke kawasan pedalaman, hutan, laut dan pantai? Apakah bangsa jin tak layak untuk tinggal di bumi yang lapang ini?” tanya salah seorang anak kecil sambil mengembangkan kepaknya yang baru terbentuk. Kenari, namanya.

    Tergamam Budiman mendengar soalan daripada anak kecil itu. Pertanyaan yang menjangkaui susuk badannya. Budiman memaniskan roman wajah. Dia dapat merasakan si kecil itu bertanya bukan kerana mahu menduga tetapi kerana sifat ingin tahunya yang dahagakan ilmu.

    Budiman menitip surah Az-Zariyat ayat 56 dengan lembut. Bersinar-sinar mata anak-anak kecil itu mendengar.

    “Wa ma khalaqtul jinna wal insa illa liya'budụn. Dan Aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan supaya mereka mengabdi kepadaKu. Begitulah kita semua sebagai hambaNYA. ALLAH Maha Pengasih dan Penyayang, maka ALLAH mencipta alam ini dan makhluk di dalamnya dengan penuh kasih sayangNYA. Di mana pun kita berada, kita takkan terlepas daripada rahmatNYA.

    #bunian #novelsrambaru #novel
    #alamghaib #novelserammelayu
    #episodseram #novelmelayu
    #novelbestseller #bestseller
    #anakmuda #novelpopular
    #novelterbaik #bacanovelseram
    #kakinovel #kakiseram #horror

  •  29  0  3 August, 2020
  • Open PO  sampai tanggal 5 Agustus 2020 

Harga PO :  Rp. 50.000,-

Ini blurb seri #1:

Pondok Barokah kayaknya harus segera mengadakan ruwatan. Bagaimana tidak, penghuni kos-kosan itu memang ajaib semua! Ada yang kebelet ingin jadi artis sinetron, ada yang kuliah sampai tujuh tahun nggak lulus-lulus, ada juga yang suka bikin masakan aneh-aneh—spageti bekicot! Glek.

Kondisi ini semakin parah saat Deedee dan Meme ikut ngekos di sana. Ketulalitan keduanya membuat Pondok Barokah semakin heboh. Satu per satu kejadian unik bermunculan. Salah satunya, pesan misterius di hanging note pintu kamar Deedee dan Meme.

Pesan apakah itu? Yang jelas, pesan yang berdatangan itu sukses membuat Deedee dan Meme kegeeran setengah mati. Hmmm… jangan-jangan pesan itu berasal dari penggemar rahasia yang sering nongkrong di pasar senggol!

#novelhumor #novellucu #novelterbaru #novelpopular
  • Open PO sampai tanggal 5 Agustus 2020

    Harga PO : Rp. 50.000,-

    Ini blurb seri #1:

    Pondok Barokah kayaknya harus segera mengadakan ruwatan. Bagaimana tidak, penghuni kos-kosan itu memang ajaib semua! Ada yang kebelet ingin jadi artis sinetron, ada yang kuliah sampai tujuh tahun nggak lulus-lulus, ada juga yang suka bikin masakan aneh-aneh—spageti bekicot! Glek.

    Kondisi ini semakin parah saat Deedee dan Meme ikut ngekos di sana. Ketulalitan keduanya membuat Pondok Barokah semakin heboh. Satu per satu kejadian unik bermunculan. Salah satunya, pesan misterius di hanging note pintu kamar Deedee dan Meme.

    Pesan apakah itu? Yang jelas, pesan yang berdatangan itu sukses membuat Deedee dan Meme kegeeran setengah mati. Hmmm… jangan-jangan pesan itu berasal dari penggemar rahasia yang sering nongkrong di pasar senggol!

    #novelhumor #novellucu #novelterbaru #novelpopular

  •  8  0  31 July, 2020
  • Jauh betul awak termenung? Saya ketuk bilik awak siap bagi salam lagi, awak tak dengar pun. Jadi saya masuk, dan tengok awak termenung. Awak... awak ada masalah ke?” Takut-takut gadis itu bertanya.
Firash tersenyum nipis. Kepala digeleng perlahan. 
“Aku okey, kau jangan risaulah. Aku tak mati lagi.” Sempat dia bergurau membuatkan Iman berkerut muka tanda tidak suka dengan gurauannya.
Tanpa sedar, tangan Iman bergerak mencubit perutnya membuatkan wajah Firash berkerut menahan sakit. Spontan dia memegang tangan Iman dan membuatkan kedua-dua mereka saling berpandangan. 
Iman terus menarik tangannya dan berdiri sedikit jauh dari Firash. Kekok! Itulah yang dia rasa. Wajahnya terasa hangat dan mula memerah.
“Aulia….” 
Iman terus menoleh. Ini kerana pertama kali lelaki itu memanggilnya menggunakan nama keduanya.
“Kalau aku cakap kau dah bebas, kau suka tak?” soal Firash. Tetapi matanya masih pada hutan di luar sana. 
“Maksud aku, bebas ke mana-mana saja tapi masih di bawah pengawasan aku...” jelasnya. Tidak mahu Iman tersalah anggap.
Mana mungkin dia mahu melepaskan gadis itu keluar tanpa pengawasan. Kerana dia pasti akan ada saja mata-mata jahat memerhati gadis itu tanpa disedarinya. Gadis itu amat polos dan naif.
“Betul ke?” Iman seolah-olah tidak percaya. “Betul ni saya boleh pergi ke mana-mana pun? Awak tak tipu, kan?” 
Iman ingin sahaja menjerit teruja namun ditahan.
Firash mengangguk dan Iman menjerit kecil kerana terlampau teruja. 
Firash memusingkan badan menghadap gadis itu. Dia senyum melihat riak gembira Iman. 
“Wah…! Terima kasih awak...” ucap Iman dengan sengihan.
“Jangan teruja sangat. Ada tiga syarat kalau kau nak bebas.” Firash kembali serius. 
Automatik muka teruja Iman bertukar keruh. 
“First, kau hanya boleh main kat halaman rumah. Hani akan sentiasa teman kau. Second, jangan sesekali kau lepas pagar rumah ni. Sebab kat luar sana tak selamat untuk kau. Faham?”
“Faham... errr... syarat terakhir awak apa?”
“Jangan pernah bantah cakap aku.” 

#dangerouslove #nisaamuttalib 
#novelanakmuda #bestseller 
#novelbestseller #anakmuda 
#mafia #kumpulanmafia #love
#novelmafiamelayu #novel 
#novelpopularzamansekarang
#novelpopular #episodcinta
  • Jauh betul awak termenung? Saya ketuk bilik awak siap bagi salam lagi, awak tak dengar pun. Jadi saya masuk, dan tengok awak termenung. Awak... awak ada masalah ke?” Takut-takut gadis itu bertanya.
    Firash tersenyum nipis. Kepala digeleng perlahan.
    “Aku okey, kau jangan risaulah. Aku tak mati lagi.” Sempat dia bergurau membuatkan Iman berkerut muka tanda tidak suka dengan gurauannya.
    Tanpa sedar, tangan Iman bergerak mencubit perutnya membuatkan wajah Firash berkerut menahan sakit. Spontan dia memegang tangan Iman dan membuatkan kedua-dua mereka saling berpandangan.
    Iman terus menarik tangannya dan berdiri sedikit jauh dari Firash. Kekok! Itulah yang dia rasa. Wajahnya terasa hangat dan mula memerah.
    “Aulia….”
    Iman terus menoleh. Ini kerana pertama kali lelaki itu memanggilnya menggunakan nama keduanya.
    “Kalau aku cakap kau dah bebas, kau suka tak?” soal Firash. Tetapi matanya masih pada hutan di luar sana.
    “Maksud aku, bebas ke mana-mana saja tapi masih di bawah pengawasan aku...” jelasnya. Tidak mahu Iman tersalah anggap.
    Mana mungkin dia mahu melepaskan gadis itu keluar tanpa pengawasan. Kerana dia pasti akan ada saja mata-mata jahat memerhati gadis itu tanpa disedarinya. Gadis itu amat polos dan naif.
    “Betul ke?” Iman seolah-olah tidak percaya. “Betul ni saya boleh pergi ke mana-mana pun? Awak tak tipu, kan?”
    Iman ingin sahaja menjerit teruja namun ditahan.
    Firash mengangguk dan Iman menjerit kecil kerana terlampau teruja.
    Firash memusingkan badan menghadap gadis itu. Dia senyum melihat riak gembira Iman.
    “Wah…! Terima kasih awak...” ucap Iman dengan sengihan.
    “Jangan teruja sangat. Ada tiga syarat kalau kau nak bebas.” Firash kembali serius.
    Automatik muka teruja Iman bertukar keruh.
    “First, kau hanya boleh main kat halaman rumah. Hani akan sentiasa teman kau. Second, jangan sesekali kau lepas pagar rumah ni. Sebab kat luar sana tak selamat untuk kau. Faham?”
    “Faham... errr... syarat terakhir awak apa?”
    “Jangan pernah bantah cakap aku.”

    #dangerouslove #nisaamuttalib
    #novelanakmuda #bestseller
    #novelbestseller #anakmuda
    #mafia #kumpulanmafia #love
    #novelmafiamelayu #novel
    #novelpopularzamansekarang
    #novelpopular #episodcinta

  •  85  1  30 July, 2020
  • Di Bawah Lindungan Ka'bah, Tenggelamnya Kapal Van Der Wijck adalah novel roman percintaan yang tragis.

Novel yang ditulis dengan mengangkat latar persekitaran perjalanan hidup Hamka sendiri yang penuh dengan pengembaraan, percintaan dan perjuangan.

Walau sudah terbit bertahun lamanya, novel-novel fiksi Hamka ini sentiasa menjadi bacaan ramainya orang. 2 naskhah yang tak lapuk dek hujan, tak lekang dek panas. Tidak ketinggalan zaman dan tidak dimakan oleh masa. 

"Bahwasanya air mata tiadalah ia memilih tempat untuk jatuh, tidak pula memilih waktu untuk turun." (Di Bawah Lindungan Ka'bah). 

👉RM 25.00 tidak termasuk postage.

📚Sepanjang bulan Julai, terdapat diskaun 10% untuk setiap pembelian buku Buya Hamka. 😍

📚 Pembelian 3 buah buku keatas, anda boleh menikmati percuma kos penghantaran 😍

Ayuh, dapatkan sekarang!

#bukujt
#jejaktarbiah
#awesome_bookshelf #hamka #dibawahlindungankaabah #jommembaca #budayakanmembaca #novelpopular #BukuBuyaHamka #malaysianreader #MalaysiaMembaca #bookandknowledge #bookchallenge2020
  • Di Bawah Lindungan Ka'bah, Tenggelamnya Kapal Van Der Wijck adalah novel roman percintaan yang tragis.

    Novel yang ditulis dengan mengangkat latar persekitaran perjalanan hidup Hamka sendiri yang penuh dengan pengembaraan, percintaan dan perjuangan.

    Walau sudah terbit bertahun lamanya, novel-novel fiksi Hamka ini sentiasa menjadi bacaan ramainya orang. 2 naskhah yang tak lapuk dek hujan, tak lekang dek panas. Tidak ketinggalan zaman dan tidak dimakan oleh masa.

    "Bahwasanya air mata tiadalah ia memilih tempat untuk jatuh, tidak pula memilih waktu untuk turun." (Di Bawah Lindungan Ka'bah).

    👉RM 25.00 tidak termasuk postage.

    📚Sepanjang bulan Julai, terdapat diskaun 10% untuk setiap pembelian buku Buya Hamka. 😍

    📚 Pembelian 3 buah buku keatas, anda boleh menikmati percuma kos penghantaran 😍

    Ayuh, dapatkan sekarang!

    #bukujt
    #jejaktarbiah
    #awesome_bookshelf #hamka #dibawahlindungankaabah #jommembaca #budayakanmembaca #novelpopular #BukuBuyaHamka #malaysianreader #MalaysiaMembaca #bookandknowledge #bookchallenge2020

  •  8  0  29 July, 2020

Top #NovelPopular Posts

  • Assalammualaikum.. happy Wednesday awk2 semua.. Teruskan semangat untuk mencapai impian k... 😉.
.
. 
kalau awk memang setia dan supporter utk @theidriskhan
Jom undi idris khan dalam ➡️ @anugerahtelenovela 2017 just klik disini :- ➡️ http://pengundian.telenovela.net.my/Lelaki.aspx kalau ig xleh nk klik pergi je kat profile 👉 @thekhanempire 👈 ada link utk mengundi senang jew! hehe
.
. ▶️Just Pakai Facebook masing2 utk undi selepas undi tunggu 15 minit dan undi lagi jangan lupa undi banyak2 k... pastikan Idris Khan masuk #TOP5 !!! ..
.
.
Paham abam Idris tak popular mana pon.. tapi disebabkan awk2 semua abam idris terus bangkit!!! InshaAllah amin..
.
. 
poster by TKE @Raniaarissa93 .
. .
.
#Ypbn
#anugerahtelenovela2017 
#anugerahbukunegara 
#jomundi #dramaadaptasinovel #dramaadaptasi #noveladaptasi 
#penerbit #novelis #Theidriskhan #Idriskhan #thekhanempire #TKE #TKEFamily #DramaSangat #PingganTakRetakNasiTakDingin #PingganTakRetakNasiTakDingin2 #KLWangan #KLEvent  #DUDATERLAJAKLARIS #AirZamZamUntukMak #TelenovelaPopular #Telenovelaaward #Ypbn #YpbnMy #AnugerahTelenovela #TelenovelaAwards2017 #NovelPopular #Malaysia #My 🇲🇾
  • Assalammualaikum.. happy Wednesday awk2 semua.. Teruskan semangat untuk mencapai impian k... 😉.
    .
    .
    kalau awk memang setia dan supporter utk @theidriskhan
    Jom undi idris khan dalam ➡️ @anugerahtelenovela 2017 just klik disini :- ➡️ http://pengundian.telenovela.net.my/Lelaki.aspx kalau ig xleh nk klik pergi je kat profile 👉 @thekhanempire 👈 ada link utk mengundi senang jew! hehe
    .
    . ▶️Just Pakai Facebook masing2 utk undi selepas undi tunggu 15 minit dan undi lagi jangan lupa undi banyak2 k... pastikan Idris Khan masuk #TOP5 !!! ..
    .
    .
    Paham abam Idris tak popular mana pon.. tapi disebabkan awk2 semua abam idris terus bangkit!!! InshaAllah amin..
    .
    .
    poster by TKE @Raniaarissa93 .
    . .
    .
    #Ypbn
    #anugerahtelenovela2017
    #anugerahbukunegara
    #jomundi #dramaadaptasinovel #dramaadaptasi #noveladaptasi
    #penerbit #novelis #Theidriskhan #Idriskhan #thekhanempire #TKE #TKEFamily #DramaSangat #PingganTakRetakNasiTakDingin #PingganTakRetakNasiTakDingin2 #KLWangan #KLEvent #DUDATERLAJAKLARIS #AirZamZamUntukMak #TelenovelaPopular #Telenovelaaward #Ypbn #YpbnMy #AnugerahTelenovela #TelenovelaAwards2017 #NovelPopular #Malaysia #My 🇲🇾

  •  296  4  29 November, 2017
  • order novel BAYANGAN kini dibuka. . ☑️ HARGA RM26 SAHAJA ☑️ FREE SHIPPING* ☑️ FREE GIFT PEN BERBENTUK KUNCI ☑️ AUTOGRAF DAN KATA-KATA SEMANGAT ☑️ READY STOCK .

sambil duduk rumah dalam tempoh perintah kawalan pergerakan, bolehlah baca novel genre seram terbaru saya ni. 😍
.

bayaran boleh dibuat ke akaun maybank 562218111067 (inkprez enterprise). sila pm nama, alamat dan no telefon untuk proses penghantaran. .

stok free gift sangat terhad. siapa cepat dia dapat. so orderlah SEKARANG‼️
. *free shipping untuk semenanjung. untuk sabah dan sarawak shipping fee RM6 sahaja.
.

#novel #novelseram #kisahseram #seram #serammisteri #misteri #novelbayangan #bayangan #novelbestseller #novelpopular #novelmelayu #novelmurah #novelbaru #buku #bukuprima #karangkraf #jualanbuku #bookstagram #booksale #perintahkawalanpergerakan #pkp #restrictedmovementorder #rmo #covid_19 #malaysia #stayhome #staysafe #kitajagakita #love
  • order novel BAYANGAN kini dibuka. . ☑️ HARGA RM26 SAHAJA ☑️ FREE SHIPPING* ☑️ FREE GIFT PEN BERBENTUK KUNCI ☑️ AUTOGRAF DAN KATA-KATA SEMANGAT ☑️ READY STOCK .

    sambil duduk rumah dalam tempoh perintah kawalan pergerakan, bolehlah baca novel genre seram terbaru saya ni. 😍
    .

    bayaran boleh dibuat ke akaun maybank 562218111067 (inkprez enterprise). sila pm nama, alamat dan no telefon untuk proses penghantaran. .

    stok free gift sangat terhad. siapa cepat dia dapat. so orderlah SEKARANG‼️
    . *free shipping untuk semenanjung. untuk sabah dan sarawak shipping fee RM6 sahaja.
    .

    #novel #novelseram #kisahseram #seram #serammisteri #misteri #novelbayangan #bayangan #novelbestseller #novelpopular #novelmelayu #novelmurah #novelbaru #buku #bukuprima #karangkraf #jualanbuku #bookstagram #booksale #perintahkawalanpergerakan #pkp #restrictedmovementorder #rmo #covid_19 #malaysia #stayhome #staysafe #kitajagakita #love

  •  178  3  19 March, 2020
  • gambar sekadar hiasan. bukan novel sebenar. 😅
.

JUALAN GUDANG KARANGKRAF SUDAH BERMULA. DAPATKAN NOVEL-NOVEL SAYA SEGERA! .

sebutlah namaku - SOLD OUT 
ucapkan kau rindu - SOLD OUT 
cinta aku seadanya - SOLD OUT 
ingat janji kita - SOLD OUT
sayang awak sayang - RM5
awak jangan nakal - RM5
gila tak rindu - RM5
tunang tak guna - RM10
isteri acah-acah - RM21
jampi - RM18
oh my protective pakwe - RM18
.

sesiapa yg nak boleh pm tepi ye.. 💕
.

#novel #novelcinta #novelseram #novelbestseller #novelpopular #novelmelayu #novelmurah #novelbaru #buku #majalah #suratkhabar #novelis #alaf21 #bukuprima #karangkraf #jualan #jualangudangkarangkraf #jualangudang #sales #sayangawaksayang #awakjangannakal #gilatakrindu #tunangtakguna #isteriacahacah #jampi #ohmyprotectivepakwe #sayajual #ootd #ciaciacia #lol
  • gambar sekadar hiasan. bukan novel sebenar. 😅
    .

    JUALAN GUDANG KARANGKRAF SUDAH BERMULA. DAPATKAN NOVEL-NOVEL SAYA SEGERA! .

    sebutlah namaku - SOLD OUT
    ucapkan kau rindu - SOLD OUT
    cinta aku seadanya - SOLD OUT
    ingat janji kita - SOLD OUT
    sayang awak sayang - RM5
    awak jangan nakal - RM5
    gila tak rindu - RM5
    tunang tak guna - RM10
    isteri acah-acah - RM21
    jampi - RM18
    oh my protective pakwe - RM18
    .

    sesiapa yg nak boleh pm tepi ye.. 💕
    .

    #novel #novelcinta #novelseram #novelbestseller #novelpopular #novelmelayu #novelmurah #novelbaru #buku #majalah #suratkhabar #novelis #alaf21 #bukuprima #karangkraf #jualan #jualangudangkarangkraf #jualangudang #sales #sayangawaksayang #awakjangannakal #gilatakrindu #tunangtakguna #isteriacahacah #jampi #ohmyprotectivepakwe #sayajual #ootd #ciaciacia #lol

  •  113  4  29 October, 2019